Χαίρετε, αντιμετωπίζω πρόβλημα με συνεχείς αποσυνδέσεις. Έχω επικοινωνήσει με τον πάροχο, ο οποίος έστειλε τεχνικό, ο οποίος δεν βρήκε πρόβλημα σε εμένα, ταχυτητες φυσιολογικές, αλλά μάζευε πολλά FEC Errors. Η βλάβη ανατέθηκε στον ΟΤΕ. Ήρθε τεχνικός του ΟΤΕ, άλλαξε πόρτα προληπτικά, αλλά δεν διορθώθηκε και επέστρεψε το πρόβλημα στον πάροχο. Ήρθε ξανά τεχνικός του παρόχου (ο ίδιος), δεν βρήκε πρόβλημα, και με ενημέρωσαν ότι θα ακολουθήσει συνδυαστικό (Ταυτόχρονα τεχνικός του παρόχου και του ΟΤΕ). Όμως έχω παρατηρήσει ότι το ρούτερ ζεστένεται πάρα πολύ. Υπάρχει περίπτωση να έχει βλάβη και να οφείλεται αυτό για τις αποσυνδέσεις; Ο τεχνικός, την πρώτη φορά μου είπε "Είναι φυσιολογικό", ο τεχνικός που μιλήσαμε στο τηλέφωνο μου είπε "Δεν είναι φυσιολογικό, αν δεν βρεθεί αλλη αιτία, το βάζω για αντικατάσταση" και τη δεύτερη φορά ο τεχνικός είπε "Είναι ζεστό". Αλλά, τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν μου έκαναν πρόταση για αναβάθμιση από τα 100 στα 200 Mbps (VDSL, ακόμα δεν έχουν έρθει οπτικές ίνες στην περιοχή μου), την οποία αποδέχτηκα. Όταν είχα ακόμα τα 100, δεν είχα κανένα πρόβλημα. Μια φορά είχα αποσυνδέσεις, αλλά βρέθηκε ότι το πρόβλημα ήταν στην είσοδο του καλωδίου στο κτήριο, από λάθος άλλου τεχνικού, αλλά το πρόβλημα αποκαταστάθηκε. Υπάρχει περίπτωση να μην υποστηρίζονται τα 200; Επίσης, έχω παρατηρήσει ότι το WiFi των 5GHz, εκπέμπει στο κανάλι 100. Μιας και μένω σε μονοκατοικία στην επαρχία, στις συσκευές μου βλέπω μόνο το δικό μου, άλλο ένα που είναι στο ίδιο κτήριο (το οποίο και αυτό εκπέμεπει στο 100) και ενός γείτονα, και αυτό όχι πάντα. Υπάρχει περίπτωση να φταίει που αλληλοκαλύπτονται τα WiFi, αφού εκπέμπουν στο ίδιο κανάλι; Με 3 δίκτυα όλα και όλα, δεν θα μπορούσε να εκπέμπει σε άλλο κανάλι, χωρίς κανένα στο ίδιο; Και στο διαχειριστικό, δεν μου δίνεται η επιλογή να το αλλάξω.
Καλησπέρα φίλε μου! Αρχικά, όταν λες αποσυνδέσεις, εννοέις πως το router ξεσυγχρονίζει εντελώς; Δηλαδή στις ρυθμίσεις σου φαίνεται να μην υπάρχει σύνδεση; Αν ναι, δεν παίζει κάποιον ρόλο του wifi. Σίγουρα δεν είναι καλό ότι το router ζεσταίνεται, αλλά στο Ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι και σπάνιο. Αν οι τεχνικοί έκαναν έλεγχο μέχρι το κουτί και δεν υπήρχε πρόβλημα, τότε το πρόβλημα είναι από τη μεριά σου. Βέβαια δεν είναι πάντα αξιόπιστοι οι έλεγχου που κάνουν, πολλές φορές δεν εντοπίζουν θέματα στο δικό τους δίκτου. Αφού πριν δεν είχες θέμα, αν το router είναι το ίδιο, το πιο πιθανό είναι πως πρόκειται για θέμα στη γραμμή.
Ναι, ξεσυγχρονίζει εντελώς. Σβήνουν κάποια λαμπάκια και μετά από λίγο ξαναανάβουν. Το καλώδιο από το κουτί μέχρι το ρούτερ, το οποίο είναι UTP Cat 5e μονοκόμματο, χωρίς πρίζες ή ενώσεις και χωρίς να μπλέκεται με την έξωδο από το ρούτερ για την τηλεφωνία VoIP. Το ρούτερ αλάχτηκε με την αναβάθμιση, με καλύτερο μοντέλο που μεταξύ άλλων υποστηρίζει WiFi 6 και WPA 3.
Αν αλλάχθηκε το router, είναι πολύ πιθανό να έχει όντως κάποιο πρόβλημα. Αν δεν έχεις κάποιο δεύτερο για δοκιμή, αναγκαστικάπρέπει να ζητήσεις αντικατάσταση και να δεις αν θα υπάρξει διαφορά.
Δοκίμασα με αυτό από την προηγούμενη σύνδεση, με το καλημέρα αποσύνδεση, αλλά από εκείνη την στιγμή δεν ξαναέκανε. Το WiFi δουλεύει λίγο καλύτερα, πιο σταθερά, αλλά περιορίζεται σε WiFi 5. Από Ethernet, οριακά χειρότερα, αλλά λογικό, αφού το ρούτερ είναι υποδαιέστερο. Οπότε να επιμείνω για αντικατάσταση;
Αφού με αυτο το router δεν έχεις θέμα, σχεδόν είναι σίγουρα θέμα του router. Είναι σχετικά πρόσφατο και έχει εγγύηση, άρα μπορείς να ζητήσεις αντικατάσταση.
Μετά από την επίσκεψη των δύο τεχνικών μαζί, κατέληξαν σε αντικατάσταση εξοπλισμού. Αλλά επειδή τους είπα ότι με το άλλο δούλευε καλά, αποφάσισαν να μου στείλουν εκείνο, το οποίο φυσικά δεν έβαλα. Το έχω σφραγισμένο στο κουτί του. Τους είπα ότι παρέλαβα λάθος ρούτερ και μου είπαν "Ταιριάζει στη γραμμή σας". Όμως οι συσκευές μου με το WiFi 5 δεν λειτουργούν σωστά. Και κάνει και θόρυβο (ηλεκτρονικό). Το έχω παρατηρήσει και από το παλιό που έχω, και σε φίλους μου, και κατά 99,99999999999999% θα είναι έτσι και το καινούριο. Μετά από πολλά παρακάλια μου είπαν ότι θα το συζητήσουν μήπως στείλουν το σωστό. Αλλά το άλλο να το πάρουν πίσω ούτε λόγος. Τους ρώτησα αν προτιμάνε να το στείλω από 'κει που 'ρθε ή να το πάω στο τοπικό κατάστημα. Μου είπαν όμως να το κρατήσω και ότι δεν το θέλουνε (ο πάροχός μου δεν ζητάει ποτέ τίποτα πίσω από εξοπλισμό). Έχω γίνει ρουτεροσυλέκτης. Τι να κάνω; Να επιμείνω στην τηλεφωνική υποστήρηξη να μου στείλουν άλλο; Υπάρχει κάτι άλλο που να μπορώ να κάνω; Όσο για το άλλο, αν δεν το πάρουν πίσω, παρόλο που το έχω σφραγισμένο, αν το χαρίσω σε κάποιον άλλον με ίντερνετ στον ίδιο πάροχο, θα του λειτουργεί, αν αυτό που έχει είναι χειρότερο; Εν το μεταξύ, οι αποσυνδέσεις συνεχίζουν, με ακανόνιστο ρυθμό (μια μέρα 50, την άλλη 0, την τρίτη 10 κλπ). Παρατηρώ όμως ότι μαζέυει υπερβολικά πολλά FEC Errors. Παρόλο που ξέρω ότι τα CRC είναι τα ανησυχητικά, δεν νομίζω να είναι φυσιολογικό να μαζεύει περισσότερα από 800000 (όχι, δεν μου ξέφυγαν τα μηδενικά, οκτακόσιες ΧΙΛΙΑΔΕΣ) λάθη. Μετά, μου είπαν, αν δεν λυθέι με το ρούτερ, πάμε για υποβάθμιση.
Update: Δοκίμασα πάλι το παλιό ρούτερ και έκανε αποσυνδέσεις σαν τρελό. Οπότε μάλον είναι θέμα γραμμής;
Αν μιλάμε για τον ίδιο τύπο γραμμής (vdsl, οπτική είναι κλπ), θα λειτουργήσει κανονικά και στον φίλό σου (αν δεν έχει VOIP). Αφού το πρόβλημα εμφανίζεται με πολλά διαφορετικά router, τότε σίγουρα είναι θέμα της γραμμής.
Αν έχει VoIP, όπως και εγώ έχω, αν είναι στον ίδιο πάροχο, Δεν θα λειτουργήσει;
Περιμένω να με καλέσουν και θα τους τα πω και λογικά πάω για υποβάθμιση. Τι τα ήθελα τα 200;;;;;;
Σε αυτή την περίπτωση θα λειτουργεί, καθώς έχει περασμένες τις ρυθμίσεις για VOIP. Ειναι πολύ πιθανο να εμφανόστηκε απλά προβλημα στην περιοχή και να εχεις θέμα και με την 100αρα. Οι πάροχοι σπάνια παραδέχονται ότι υπαρχει βλάβη και σχεδόν πάντα προσπαθούν να πείσουν ότι εσύ έχεις το θέμα, ειδικά τα τηλεφωνικά κέντρα που ακολουθούν συγκεκριμένα σενάρια συζήτησης.
Ο διψήφιος αριθμός τεχνικών που με έχουν επισκεφτεί έχουν πει ότι είναι είτε βλάβη ΟΤΕ, είτε δε υποστηρίζεται η γραμμή.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και θα σας ενημερώσω για τυχόν εξελίξεις.
Kαλημέρα και πάλι,
αφού μου έστειλαν το σωστό ρούτερ, δεν άλλαξε απολύτως τίποτα. Ο αριθμός των αποσυνδέσεων, ήδη από το παλιό ρούτερ, είχε περιοριστεί, οπότε έκλεισε η βλάβη.
Με άκουσε το ρούτερ; Από τότε, έχει κάνει 93 αποσυνδέσεις (αν ευτές είναι το Number of Cuts στο VDSL Status, το οποίο μηδενίζεται μετά από κάθε επανεκίνηση, αυτό που γράφω είναι το άθροισμα όλων μέχρι τώτα), ανοίχτηκε ξανά βλάβη και θα με ενημερώσουν για υποβάθμιση.
Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για να περιορίσω κάπως τις αποσυνδέσεις, ώστε να μπορώ να χρησιμοποιήσω το ίντερνετ μέχρι να βρεθεί μόνιμη λύση;
Ώσο για το λάθος ρούτερ, γνωρίζεται, αν βάλω μια αγγελία, αν υπάρχει περίπτωση να μπορεί να πουληθεί;
Αν ειναι θεμα της γραμμής, δεν μπορείς να κάνεις εσύ κάτι μέχρι να διορθώσουν το πρόβλημα. Εσύ μπορείς να επέμβεις μόνο σε ότι αφορά απο το router σου και μέτα και στην καλωδίωση του κτιρίου. Τίποτα από αυτά δεν φαίνεται να έχει θέμα. Μπορείς να το πουλήσεις, απλά δύσκολα κάποιος θα ενδιαφερθεί. Τα router των παρόχων συνήθως είναι υποδεέστερα από αυτά της αγοράς.
Έφερα και δικό μου ηλεκτρολόγο, έλεγξε όλη την εγκατάσταση, μου είπε ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα και η εγκατάστασή μου είναι η καλύτερη δυνατή.
Όσο για το ρούτερ, το γνωρίζω αυτό. Ειδικά το συγκεκριμένο είναι χάλια.
Καλημέρα και πάλι,
ΕΙΜΑΙ ΜΕΧΡΙΣ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΟΥ, ΜΕΧΡΙΣ ΕΔΩ! Μετά από χθεσινή υποβάθμιση της γραμμής σε 100Mbps, όλα φαίνονταν καλά. Πολύ καλές ταχύτητες (σε Speedtest Donwload 101,04Mbps και Upload 10,41), υπερβολικά λίγα λάθη (~10 FEC και 0 CRC), καλά SNR και Attenuation, και καμία αποσύνδεση. Έκανα και ένα reset στο ρούτερ, καθαρή αρχή.
Από χθες το βράδυ, 1.000.000.000.000.000 φορές χειρότερο από πριν. Αποσυνδέσεις συνέχεια, και για να ξανασυνδεθεί, θέλει επανεκκίνηση το ρούτερ, τις περισσότερες φορές όχι μόνο μία. Ταχύτητές κυμαίνονται από 60 σε 90 Mbps, με πιο συνηθισμένο 60 - 70. Δεν αντέχω άλλο. Τι μπορώ να κάνω; Να πάρω να τους βρίσω ή να πάω από το κατάστημα να τους τα διαλύσω όλα;
Μήπως το πρόβλημα εμφανίζεται συγκεκριμένες ώρες; Ειναι συνηθισμενο οι γραμμες να έχουν θέματα τις ώρες αιχμής. Αν η γραμμή σου είναι με οπτική ίνα, έχεις εγγύηση ταχύτητας. Οπότε αν συνέχεια έχεις πολύ χαμηλότερες ταχύτητες, μπορείς να σπάσεις το σομβόλαιο. Ωστόσο, αν κάποιος άλλος πάροχος δεν έχει ιδιόκτητο δίκτυα στην περιοχή σου, είναι πιθανό και με εκείνον να έχεις το ίδιο θέμα.
Αν ενοείτε οπτικές ίνες μέχρι το σπίτι (Fiber To The Home), ακόμα δεν έχουν έρθει στην περιοχή μου. Μόνο VDSL υποστηρίζεται (από όσο ξέρω είναι το ίδιο με Fiber To The Cabinet, και είναι οπτική ίνα μέχρι το καφαο). Οι ταχύτητες από το μεσημέρι και μετά είναι φυσιολογικές, αλλά και όταν είχε πέσει δεν ήταν λιγότερο από την ελάχιστη ταχύτητα που αναγράφεται στο συμβόλαιο.
Ναι, το πρόβλημα γίνεται χειρότερο περίπου από τις 8:00 μέχρι τις 12:00 το βράδυ και σε λίγο μικρότερο βαθμό το μεσημέρι και ακόμα μικρότερο το απόγευμα.
Δεν νομίζω στην περιοχή μου να υπάρχει πάροχος με ιδιόκτητο δίκτυο, καθώς μου είχαν αναφέρει παλαιότερα ότι όλο το δίκτυο, και των τριών παρόχων που υποστηρίζουν την περιοχή μου, το διαχειρίζεται ο ΟΤΕ.
Υπάρχει περίπτωση να έχει αλλάξει κάτι και για αυτό να ταλαιπωρούμαι από αποσυνδέσεις; Στο καφάο, εξωτερικά τουλάχιστον, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Στο DSLAM δεν ξέρω, καθώς βρίσκεται μέσα στο κτήριο της τεχνικής υπηρεσίας του ΟΤΕ, όπως με έχουν ενημερώσει. Μπορεί να φταίει ότι βάλανε και άλλοι (υποθέτω) υψηλότερες ταχύτητες στην περιοχή μου;
Οι συγκεκριμένες ώρες είναι οι ώρες που γυρίζουν όλοι από τις δουλειές και έχουν ελεύθερο χρόνο για streaming κλπ, οπότε είναι πιθανό απλά υπερφορτώνεται το δίκτυο της περιοχής. Μόνο ο πάροχος σου μπορεί να σου απαντήσει σε αυτό, αλλά πολύ δύσκολα θα θα σου δώσει κάποια ουσιαστική απάντηση.
Καλησπέρα και πάλι,
μετά από επίσκεψη τεχνικού (7η φορά), μου άλλαξε το ρουτερ και μου έβαλε το άλλο (το λάθος), αλλά τίποτα. Και έχει και χάλια WiFi. Μου είπε να το αφήσω μέχρι την Παρασκευή, και αν έχει θέμα, να βάλω το άλλο και να τους καλέσω. Ταχύτητες κυμαινόμενες, αποσυνδέσεις περίπου 25 τη μέρα. Μου ομολόγησε τεχνικός στο τηλέφωνο ότι και άλλοι έβαλαν 200 και υποβάθμισαν. Και όταν τους είπα να το ξανα-αναβαθμίσουν σε 200, μου είπαν ότι δεν γίνεται πια, μόνο με FTTH, να είχα τουλάχιστον τα 20Mbps Upload. Επίσης, μου είπε ότι φταίνε τα σάπια καλώδια του πΟΤΕ, τα οποία είναι σε χρήση εδώ και 50 χρόνια. VDSL, συμαίνει οπτική ίνα μέχρι το καφαο; Υπάρχει κάποιος τρόπος να μάθω πότε θα έρθουν οπτικές ίνες μέχρι το σπίτι; Επίσης, έχω δει ότι κάνει κάτι έργα η Cosmote στον πίσω δρόμο, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι για Fiber To The Home. Αν είναι τελικά, θα πρέπει να πάω στην Cosmote για να έχω FTTH ή μπορούν να παρέχουν και από άλλο πάροχο (Vodafone ή Nova);
Πλέον είναι υποχρεωτικό οι πάροχοι το μοιράζονται το δίκτυο. Αν ένας περάσει οπτικές ίνες, όλοι θα μπορούν να σου παρέχουν Ίντερνετ από αυτές. Απλά μερικές εταιρείες έχουν καλύτερες τιμές όταν το δίκτυο είναι δικό τους. Δυστυχώς δεν βγαίνει κάποιο αναλυτικό πρόγραμμα έργων. Απ’ όταν θα γίνουν έργα στην περιοχή σου, θέλει κάποιους μήνες να γίνει η ενεργοποίηση του δικτύου.
Κατάλαβα, άρα υπομονή.
Όσο για το ρούτερ, τώρα που χρησιμοποιήθηκε, υπάρχει καμία περίπτωση να πουληθεί ή να το πάω στην ανακύκλωση;
Δύσκολα θα βρεις αγοραστή αλλά δεν χάνεις κάτι να βάλεις μια αγγελία. Απλά βεβαιώσου ότι στο συμβόλαιο σου δεν γράφει ότι υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να πρέπει να το επιστρέψεις, πχ αν σπάσεις το συμβόλαιο.
Toυς το είχα διευκρινίσει ότι δεν το θέλω και τους ρώτησα αν θέλουν να το στείλω από εκεί που ήρθε ή να το πάω στο κατάστημα. Τους είπα ότι δεν το θέλω και αν δεν το πάρουν, θα το πετάξω, και μου είπαν να το πετάξω, δεν θα μου ζητηθεί πίσω.
Επίσης, γνωρίζεται αν υπάρχει κάποιος τρόπος να μπαίνω στο ίντερνετ από το κινητό, μιας και έχω απεριόριστα δεδομένα, αλλά χωρίς το κινητό να ανεβάζει θερμοκρασία που ψήνεις αβγά; Όταν το κάνω WiFi Hotspot, συμβαίνει αυτό που περιέγραψα. Π.χ., υπάρχει κάποιου είδους ρούτερ που θα μπορούσα να αγοράσω, να του βάλω μια SIM, και να έχω ίντερνετ; Απλώς στην περιοχή μου, ενώ το 5G σήμα είναι πολύ καλό (πάνω από 500Mbps), το 4G είναι απλά απαράδεκτο. Δεν έχει ξεπεράσει σε Speedtest τα 5Mbps. Επίσης, το ρούτερ έχει μια υποδοχή στο πλάι USB, η οποία αναφέρει στο Manual ότι είναι για να μπει SIM, και το αντίστοιχο λαμπάκι Mobile, σε αντίθεση με την πίσω USB που είναι για δίσκο ή εκτυπωτή. Είναι για να αγοράσω κάποια συσκευή USB που να δέχεται sim και να λειτουργεί όταν δεν έχει σήμα DSL; Υπάρχει κάποια άλλου είδους λύση; Ο τεχνικός που ήρθε μου είπε ότι δύσκολα θα ξεμπλέξω πριν έρθουν οι οπτικές ίνες, λόγω σάπιων καλωδίων, και ότι δύσκολα θα έρθουν μέσα στο 2024.
Μπορείς να δοκιμάσεις να κάνεις hotspot μέσω USB αντί για WIFI. Τα περισσότερα κινητά έχουν σχετική επιλογή. Όσο αφορά τη USB του ρουτερ, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ κάτι παρόμοιο. Αλλά για να το αναφέρει το manual, σίγουρα θα γίνεται.
Καλησπέρα και πάλι,
μετά από επίσκεψη τεχνικού του ΟΤΕ το Σάββατο, τον οποίο είδα να κάνει κάτι στο ΚΑΦΑΟ την ώρα που ήμουν έξω και περνούσα από εκεί, όταν γύρισα στο σπίτι ήταν αποσυνδεδεμένο, του έκανα επανεκκίνηση και από εκείνη την ώρα, δεν έχει κάνει ούτε μία αποσύνδεση. Συγχρονισμός σταθερός 109998 Kbps Download και 11000 Upload, Speedtest σταθερό 99 - 100 Download, ~10 Upload. Με το κανονικό ρούτερ, το οποίο από ότι φαίνεται δεν είχε βλαβη. Δέχτηκα κλήση από τον πάροχό μου και με ενημέρωσε πως διορθόθηκε βλάβη στο ΚΑΦΑΟ από τον ΟΤΕ. Παρ' όλα αυτά, θα το παρακολουθούν για μερικές μέρες ακόμα.
Επειδή το Upload των 10 Mbps δεν παλέυεται με τίποτα, είναι ασφαλές να ξαναζητήσω αναβάθμιση σε 200Mbps, αφού και με τα 100 είχα τις ίδιες αποσυνδέσεις; Ποια είναι η γνώμη σας; Να ζητήσω αναβάθμιση ή όχι;
Καλησπερα! Αφού σε ενημέρωσαν ότι έγιναν εργασίας και τις είδες με τα μάτια σου, το πιο πιθανό είναι να μην έχεις θέμα ούτε με την 200αρα γραμμή.
ΟΚ, σας ευχαριστώ.
Please login or Register to submit your answer