Καλησπέρα σας,
Εύχομαι να είστε πολύ καλά! Θα ήθελα την βοήθειά σας αναφορικά με το κάτωθι θέμα.
Έχω αγοράσει τον Ryzen 7900 και την 7800xt gpu, 32 ddr5, σε οθόνη 34'' QHD 3440x1440, με σκοπό να φτιάξω ένα σύστημα γενικής χρήσης, που θα το χαρώ και που θα περιλαμβάνει gaming ( rpg τύπου buldurs gate 3, civilization, turn base strategy kok, οχι high end παιχνίδια), ταινίες και βασική χρήση office για δουλεία γραφείου. Η σκέψη είναι να με βγάλει από 5 έτη και πάνω.
Διαβάζω όμως, και εκεί έρχεται ο προβληματισμός μου, ότι ο 7900 έχει 2 ccd με 6cores αντί για 1 ccd με 8c... και ότι αυτό δημιουργεί θέμα στα παιχνίδια.
Επειδή δεν τον έχω εγκαταστήσει ακόμα (και ένα αγχος με έχει πιάσει είναι η αλήθεια, καθώς τα χρήματα δεν είναι λίγα), θα ήθελα να σας ρωτήσω εαν θα έχω πρόβλημα με τον 7900 για την ανωτέρω χρήση που περιγράφω και εαν είναι προτιμότερο να κοιτάξω να τον πουλήσω και να πάω σε άλλον επεξεργαστή τύπου 7800x3d ή εαν θα κάνω τη δουλεία μου μια χαρά με αυτόν με άνεση και χωρίς προβλήματα.
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
Καλησπέρα! Αυτό που διάβασες δεν είναι λάθος, απλά αναφέρεται σε διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ δύο επεξεργαστών. Το ότι δεν είναι η καλύτερη επιλογή για τέτοια χρήση, δεν σημαίνει πως δεν θα έχεις αξιοπρεπείς επιδόσεις. Πάλι θα παίζεις άνετα αν δεν σε ενδιαφέρουν οι ύψιστες δυνατές επιδόσεις. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο και η παραμετροποίηση που έχουν κάνει οι δημιουργοί κάθε παιχνιδιού.
Γιώργο σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου.
με το " Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο και η παραμετροποίηση που έχουν κάνει οι δημιουργοί κάθε παιχνιδιού¨, εννοείς οτι μπορεί σε κάποια παιχνίδια, εαν η παραμετροποίηση είναι κατάλληλη, οι 2 ccd μπορεί να μην επηρεάζουν το παιχνίδι και να έχει υψήλες επιδόσεις ?
ή και το αντιστροφο ?
Ναι. Οι προγραμματιστές σχεδιάζουν πως το κάθε παιχνίδι θα κάνει multithreading, δηλαδή πως οι εργασίες θα χωρίζονται σε αυτόνομα κομμάτια για να μπορούν να τρέξουν σε διαφορετικούς πυρήνες. Αν πχ ένα παιχνίδι δεν έχει σχεδιαστεί σωστα για multithreading, το πως έχουν σχεδιαστεί οι παραπάνω πυρήνες δεν θα παιξει καποιον ρολο. Βεβαια οι μεγαλοι τιτλοι συνηθως εχουν καλη παραμετροποίηση.
Το "πρόβλημα" με τα 2 (ή περισσότερα) CCDs είναι ότι το καθένα έχει τη δική του cache, επομένως κάθε thread που χρειάζεται να προσπελάσει (να διαβάσει ή να γράψει) global data πρέπει πρώτα να συγχρονίσει τα περιεχόμενα των cache. Αυτό μπορεί να προκαλεί κάποια καθυστέρηση. Είναι σα να έχεις έναν υπολογιστή με πολλαπλούς επεξεργαστές. Αυτό μπορεί οι προγραμματιστές να το κάνουν ή... να μην το κάνουν, πράγμα που έχει αποτέλεσμα κάποια "glitches", όταν υπάρχουν πολλαπλά caches. Οι σωστά υλοποιημένες εφαρμογές πρέπει να το κάνουν βέβαια, παρά το κάποιο performance penalty - το λεγόμενο data integrity έχει προτεραιότητα.
Χρήστο, Γιώργο σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τελευταίο.
Εαν για παράδειγμα η παραμετροποίηση δεν είναι καλή και υπάρξει η εμφάνιση απο glitches....αυτό πρακτικά όταν παίζουμε ένα παιχνίδι πως αποτυπώνεται ? λιγότερα fps, λαγκάρουν τα παιχνίδια, μειώνεται η ποιότητα των γραφικών, κάτι άλλο...?
Μπορει να δεις πτώσεις στα FPS ή να λαγκάρει το παιχνίδι. Αλλά γενικά δεν θα συναντήσεις εύκολα τέτοια προβλήματα σε μεγάλους τίτλους, εκτός αν είναι τίποτα beta εκδόσεις. Αυτο δεν εχει να κανει και με τον επεξεργαστή σου. Αν ενα παιχνιδι ειναι κακοσχεδιασμενο, θα είναι γενικα όχι μόνο στα κομμάτια που επηρεάζουν τον δικό σου επεξεργαστή.
Γιώργο σ ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σου, με βοήθησες πολύ!
Please login or Register to submit your answer